sen

Problemy ze snem w czasie ciąży – Bezsenność w ciąży

Problemy ze snem w czasie ciąży – Bezsenność w ciąży
Oceń artykuł

W czasie trwania ciąży kobiety mają przed sobą wiele wyzwań i nowych sytuacji. Często zapominają jak ważny w tym czasie dla dobrego samopoczucia jak i regeneracji organizmu jest sen. Inne z kolei poprzez rosnący brzuch nie potrafią się do niego ułożyć lub nie mogą przespać całej nocy. Jak poprawić komfort i jakość snu?

Sen w ciąży

Z pewnością od momentu zajścia w ciążę nie można zacząć nagle zmieniać swoich nawyków. Wszystko musi dziać się stopniowo, tak więc jeśli do tej pory nie było się zwolennikiem szybkiego chodzenia spać to nie można tego zmienić z dnia na dzień. Oczywiście regularność w tej kwestii jest istotna, ale tylko wtedy gdy mama czuje się z tym dobrze. Przed snem warto udać się na spacer na świeżym powietrzu. Takie działanie pomoże się zrelaksować, a także szybciej zasnąć. Bardzo ważne jest, by przed snem nie jeść ciężkostrawnych potraw, a popołudniami zrezygnować z czarnej herbaty i kawy. Zastąpić je można stworzonymi dla kobiet w ciąży herbatkami, które można nabyć w sklepach zielarskich lub aptekach. Godzinę przed snem warto również wypić napar z melisy, kozłka lekarskiego, chmielu i rumianku (wszystko zmieszane w takich samych proporcjach). Bardzo ważne jest to, by pomieszczenie przeznaczone do spania, było codziennie wietrzone i nie panowała w nim zbyt wysoka temperatura. Sam wygląd sypialni również może mieć znaczenie.

Udowodniono, że najlepiej zasypia się w pomieszczeniach o minimalnym wystroju. Zbyt duża ilość dodatków potrafi rozpraszać na tyle, by znacząco utrudnić zasypianie. Najważniejszy mebel, czyli łóżko powinno być dopasowane do osobistych preferencji. Ciąża to doskonały moment, by zainwestować w odpowiednio twardy/miękki, dobrze wykonany materac. W tej kwestii warto zdać się na opinie specjalisty, ale także samemu zdobyć jak najwięcej konkretnych informacji. Specjalnie dla ciężarnych stworzono poduszkę – rogal. Stanowi ona podparcie dla brzucha, a w okresie poporodowym może służyć pomocą przy karmieniu.

Nieoceniony dla dobrego snu jest dobrze spędzony dzień. W okresie ciąży szczególnie powinno się postawić na przyjemności. Masaż, kąpiel, wieczorna gimnastyka, a także inne ulubione formy spędzania czasu wpłyną pozytywnie na ciało i ducha przyszłej mamy.

Strona badaniaciazowe.pl jest przeznaczona dla kobiet na każdym etapie ciąży. Zawiera artykuły dotyczące ciąży od strony medycznej.