Joga w ciąży – zalety i przeciwwskazania. Ćwiczenia w ciąży

Z roku na rok popularność jogi wśród kobiet wzrasta. Regularne i poprawne wykonywanie ćwiczeń wzmacnia ciało, oczyszcza je z toksyn, reguluje gospodarkę hormonalną. Pomaga kobiecie rozbudzić świadomość własnego ciała. Z jogą jest o tyle fajnie, że bez najmniejszego problemu możemy ją ćwiczyć w domu.

Joga w ciąży - badaniaciazowe

Czy ciąża jest powodem do przerwania ćwiczeń jogi? Otóż nie o ile nie ma przeciwwskazań ze strony lekarza. Wiadomo są pewne ograniczenia, kobieta w stanie błogosławionym nie może wykonywać pewnych ćwiczeń, ale regularna joga ulży w dolegliwościach ciążowych i przygotuje przyszłą mamę do czekającego ją ciężkiego wyzwania jakim jest poród. Należy pamiętać, że ćwiczenia w ciąży nie powinny trwać dłużej niż 60 minut. Oto kilka powodów dla których warto ćwiczyć jogę nosząc pod sercem maleństwo:

  • oddech – cóż nie ma większej ulgi w porodzie niż odpowiednie oddychanie,
  • wzmacnia kręgosłup – przynosi to ulgę przy częstych bólach pleców, szczególnie pod koniec ciąży,
  • techniki relaksacyjne stosowane na zajęciach jogi pomogą kobiecie się wyciszyć, zrelaksować, nieco zagłuszyć obawy związane z porodem.

Efekty płynące z uprawiania jogi utrzymują się przez wiele tygodni, co może pozwolić kobiecie na szybszy powrót do formy po porodzie.

Strona badaniaciazowe.pl jest przeznaczona dla kobiet na każdym etapie ciąży. Zawiera artykuły dotyczące ciąży od strony medycznej.